Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

QantasLink wybrały embraery E190 do odnowienia floty

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
29-06-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
QantasLink wybrały embraery E190 do odnowienia floty
Fot. Qantas Media
QantasLink ogłosił, że embraery E190 zostaną preferowanym typem samolotów w ramach dużego programu odnowy floty, które zastąpią starzejące się fokkery F100 eksploatowane w Australii Zachodniej.

W ramach programu odnowy floty fokkerów F100 należące do QantasLink zostaną wycofane z eksploatacji i zastąpione maksymalnie 14 samolotami E190. Qantas ocenia obecnie opcje pozyskania samolotów E190 w połowie cyklu eksploatacyjnego i planuje, że pierwszy samolot zostanie dostarczony pod koniec 2026 r.

Network Aviation, które obsługuje loty czarterowe i FIFO w całej Australii Zachodniej, a także regularne loty pasażerskie, skorzysta na zwiększonej efektywności paliwowej, niezawodności i poprawie komfortu pasażerów, jakie zapewnia platforma E190. Samoloty E190 są popularne wśród regionalnych linii lotniczych na całym świecie.

Linie Qantas ogłosiły niedawno, że Network Aviation otrzyma cztery airbusy A320 od Jetstar Asia (JSA), co umożliwi wcześniejsze wycofanie z eksploatacji czterech samolotów F100 należących do grupy. Samoloty A320 zaczną być eksploatowane przed końcem 2025 r. Wcześniejsze wycofanie czterech samolotów F100, możliwe dzięki samolotom A320 od Jetstar Asia, spowoduje wzrost kosztów amortyzacji, jak wskazano w ostatnim ogłoszeniu Jetstar Asia, i zostanie wyłączone z podstawowych zysków. Prognoza nakładów inwestycyjnych na rok finansowy 2026 pozostaje bez zmian i wynosi od 4,1 do 4,3 mld dolarów.

- Odnowienie floty stanowi znaczną inwestycję w przyszłość naszych regionalnych możliwości lotniczych oraz nasze zaangażowanie w obsługę kluczowego sektora zasobów naturalnych i społeczności regionalnych w Australii Zachodniej. E190 to sprawdzona platforma, która obecnie działa w całej Australii i zapewni poprawę wydajności operacyjnej i niezawodności, a jednocześnie stworzy możliwości dla naszych pracowników na Zachodzie - powiedziała Rachel Yangoyan, dyrektor generalna QantasLink.

Wycofanie samolotów F100 jest częścią szerszego programu odnowy floty całej rupy. Qantas odbierze swojego pierwszego airbusa A321XLR jeszcze w tym miesiącu, stając się pierwszą linią w regionie Azji i Pacyfiku, która będzie eksploatować ten typ samolotu wąskokadłubowego o bardzo dużym zasięgu.

Spółka spodziewa się przedstawić dalsze informacje na temat nabycia samolotów E190 oraz konkretnych terminów dostaw w najbliższych miesiącach, w miarę postępów rozmów dotyczących zakupu.

Flota regionalna

Obecna flota całej grupy Qantasa składa się z 361 samolotów, w tym 107 odrzutowców wąskokadłubowych do obsługi rejsów krajowych i regionalnych (QantasLink): 15 airbusów A320, ośmiu A319, siedmiu A220-300, 39 de Havillandów Dash 8-400, 24 embraerów E190 oraz 14 fokkerów F100. W kolejnych latach linia pozyska kolejnych kilkunastu samolotów m.in. airbusów A220-300 oraz embraerów E190. Oprócz tęgo do floty dołączą kolejne airbusy A321neo oraz A321XLR.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

NSPA (NATO) zamawia kolejne airbusy A330 MRTT

Biznes i przemysł

NSPA (NATO) zamawia kolejne airbusy A330 MRTT

Piotr Bożyk 29 czerwca 2025

China Airlines wzmocnią flotę kolejnymi airbusami A350 i A321neo

Pasażer i linie lotnicze

SWISS pokazał pierwszego airbusa A350 (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Podsumowanie zamówień Paris Air Show 2025

Pasażer i linie lotnicze

Podsumowanie zamówień Paris Air Show 2025

Piotr Bożyk 24 czerwca 2025

Embraer: 600 tys. godzin nalotu A-29 Super Tucano

Biznes i przemysł

Grupa Qantasa odebrała pierwszego airbusa A220-300

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

NSPA (NATO) zamawia kolejne airbusy A330 MRTT

Biznes i przemysł

NSPA (NATO) zamawia kolejne airbusy A330 MRTT

Piotr Bożyk 29 czerwca 2025

China Airlines wzmocnią flotę kolejnymi airbusami A350 i A321neo

Pasażer i linie lotnicze

SWISS pokazał pierwszego airbusa A350 (zdjęcia)

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Podsumowanie zamówień Paris Air Show 2025

Pasażer i linie lotnicze

Podsumowanie zamówień Paris Air Show 2025

Piotr Bożyk 24 czerwca 2025

Embraer: 600 tys. godzin nalotu A-29 Super Tucano

Biznes i przemysł

Grupa Qantasa odebrała pierwszego airbusa A220-300

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij